Biblioteca vie. Interviuri cu alumni.

Roxana Damaschin-Țecu

Timp de o ora Roxana le-a vorbit elevilor, folosind tehnologia Skype, despre cariera sa, despre școlile și pregătirea pe care a făcut-o, despre stagiile de formare, proiecte, cât de important este să facă voluntariat și internshipuri și, mai ales, despre antreprenoriatul social. De mult n-am mai văzut elevi cu ochii strălucind de interes ca în această oră ”altfel”. Iată ce spun elevii despre această experiență de învățare:

  • Acest tip de învățare ”este o completare bine venită pentru orele teoretice care, deși sunt folositoare, duc lipsă de informație practică, din câmpul muncii. Pentru mine o astfel de ”oră” este mai valoroasă decât 10 ore de ”teorie” conversațională”( S.L. XII A)
  • Ar fi frumos să se organizeze cât mai des astfel de interviuri, pentru că e o experiență care ne ajută să ne informăm despre ce se întâmplă în lume. ...e plăcut și surprinzător să vezi un elev care a studiat la același liceu și la același profil  și care a ajuns așa departe, încât să lucreze la nivel global.”(A.U. X A)
  • Apreciez foarte mult calitatea acestui tip de activitate deoarece am învățat lucruri noi, care mă pot ajuta mai departe în viață. Din acest interviu am învățat că o persoană poate face diferența și că oamenii pot ajuta alți oameni când au nevoie. Am învățat că noi, elevii acestei școli, avem posibilitatea de a învăța și că putem face mult mai multe lucruri decât credem.”(G.A.B. X A)
  • Acest tip de activitate de învățare mi s-a părut foarte interesant deoarece ne-a scos din rutina noastră, din faptul de a scrie și apoi a repeta informația pe care am primit-o. Interviul ne-a oferit posibilitatea de a afla lucruri noi despre un anumit domeniu, de la o anumită persoană cu experiență. Din acest interviu am aflat câte a făcut persoana respectivă pentru a ajunge în punctul în care este acum și am realizat că dacă îmi doresc ceva este nevoie de multă muncă și, în primul rând, să-ți placă ceea ce faci. Am aflat cât de important este voluntariatul și asta m-a impresionat foarte mult. Pe viitor aș dori să mă implic în cât mai multe acte de voluntariat și în campanii de ajutorare a persoanelor aflate în dificultate.”(C.C X A)
  • Această activitate a fost o experiență nouă care a influențat perspectiva mea asupra viitorului. Discursul mi s-a părut interesant și mi-a plăcut să văd o persoană care lucrează cu plăcere și căreia îi place să ajute persoane. Din acest discurs am aflat lucruri pe care nu le știam despre țara noastră și că e musai să mă gândesc care ar fi locul de muncă în care voi merge cu plăcere.”(J.U.  XA)
  • A fost extrem de interesant să primim sfaturi de viitor de la o persoană cu o carieră minunată, care lucrează cu plăcere și care îi ajută și pe ceilalți să aibă o viață mai frumoasă. Am învățat cât de importantă este educația și participarea la activități de voluntariat; am aflat despre alegerile pe care le-a făcut să ajungă unde este acum.  A fost o experiență foarte interesantă care mi-a  influențat perspectiva asupra lucrurilor.”(C.Z.  X A)
  • Eu cred că acest tip de învățare este foarte practic. Ni se arată meserii și oarecum suntem îndrumați să alegem acel domeniu de muncă. Nu cred că acest eveniment a avut o influență mare asupra mea, dar am conștientizat că putem ajuta foarte multe persoane printr-o carieră simplă, dar care necesită studiu și învățare pentru a oferi unor persoane o viață mai bună și mai ușoară.(R.G. X A)
  • Este de apreciat că persoana intervievată și-a sacrificat timpul pentru a ne împărtăși succesul său pe plan internațional, încurajând elevii și răspunzându-le la întrebări. A fost o experiență unică, interesantă și ar fi de apreciat dacă s-ar mai organiza astfel de interviuri, pe domenii diferite și mai des realizate.(R.T. X A)
  • Mi-a plăcut foarte mult interviul deoarece a fost o chestie foarte deosebită, din care am învățat că oricât de multe dizabilități ar avea o persoană, ea poate lucra ca un om perfect sănătos dacă i se oferă condiții de muncă adecvate.(C.B. X A)
  • Mi-a plăcut foarte mult interviul la care am participat. Drumul pe care l-a urmat doamna Roxana m-a inspirat și mi-a dat de gândit la ceea ce vreau să fac pentru tot restul vieții. La fel ca ea și eu sunt pe profil real și sunt într-o dilemă legată de job-ul pe care mi-l doresc. Mi -ar plăcea să avem mai multe activități de acest gen deoarece cred că m-ar ajuta să îmi formez o idee mai bună despre viață și despre carieră.(M.D.  X A)
  • Această experiență ar trebui repetată cel puțin o dată la două luni, deoarece ne inspiră în a decide pe ce căi să o luăm. Ea ne-a povestit despre succesul ei în acel domeniu și stâlpii care au stat la baza reușitei. A fost o experiență inedită la care aș participa ori de câte ori aș mai avea șansa.(P.D. X  A)
  • În opinia mea, acest mod de organizare a experienței didactice trebuie folosit mai des, pentru că este mai plăcut pentru elevi. Ne ajută să ne facem o imagine mai clară asupra viitoarei cariere prin sfaturi și prin descrierea experienței personale. Eu nu îmi doresc acceași carieră ca a doamnei intervievate, dar am primit niște sfaturi bune de la dânsa.(R.T. X A)
  • Pot spune că această activitate a avut o oarecare influentă asupra mea. Am întâlnit un om de succes care în timpul liceului a urmat un profil real, la fel ca mine, apoi Facultatea de Economie, dar cu toate astea a urmat o carieră cu profil uman. Nu mi-a plăcut că a vorbit atât de mult, uitând să interacționeze cu elevii, astfel aceștia și-au pierdut interesul în unele momente.(T.T. XA)
  • Interviul a fost impecabil. Ceea ce am apreciat foarte mult a fost faptul că răspunsuri au existat la fiecare întrebare pusă de elevi sau de profesori. Ca și activitate de învățare am putut să înțelegem foarte bine cu ce se ocupă o persoană într-un astfel de loc de muncă și că nu este doar un job, ci un bagaj în care punem și sentimente. Această activitate mi-a influențat modul de a gândi despre planurile mele de viitor și m-a convins de faptul că voluntariatul ar putea fi un al doilea ”job” pentru mine în viitor. Aș dori ca pe viitor, o astfel de activitate să aibă doar prezențe voluntare, să vină doar oameni interesați de acest tip de interviuri.(D.B. XA)
  • Am apreciat acestă activitate pentru că a fost ceva diferit de ceea ce facem la școală de obicei. Mi-a plăcut că am vorbit cu o persoană care a terminat la acest liceu; ne-a povestit despre viața unui om, o realitate.(D.L.XA)
  • Acest interviu mi-a prins bine, mi s-a părut foarte interesant, am aflat lucruri noi. Înainte de acest interviu nu știam că există o astfel de meserie, dar acum poate fi o variantă a unui viitor loc de muncă. Mi-a plăcut subiectul foarte mult, deoarece pentru elevii de liceu este în general o problemă alegerea facultății pe care să o urmeze sau alegerea unui loc de muncă.(D.Ș. XA)
  • Acest tip de activitate de învățare ar putea avea un mare succes dacă elevii ar fi interesați. Deoarece atmosfera este una fără stress și presiune pentru noi, suntem capabili să primim informațiile cu mai multă ușurință. Mi-ar plăcea să mai particip la astfel de interviuri cu persoane care lucrează și în alte domenii ca de exemplu designeri, pictori, actori, persoane din domeniul știienței.(F.M. XA)
  • În opinia mea, calificativul pentru acestă activitate este unul foarte bun. E un mod diferit de a învăța care este mult mai eficient decât cel clasic. A fost o experiență din care am cunoscut povestea unei persoane extraordinare, care a avut ceva de spus. Povestindu-ne despre experiențele sale și despre modul cum a evoluat, mi-am făcut o idee cum ar trebui să acționez de acum încolo. Astfel de activități ar trebui organizate mult mai des pentru a stimula elevii în ideea de a face ceva util.(M.C. XA)