PORTOFOLIUL PERSONAL

Pentru elev, construirea unui portofoliu personal contribuie la:

  • constientizarea nivelului sau de dezvoltare intr-un domeniu academic sau profesional;
  • constientizarea abilitatilor si a competentelor sale;
  • dezvoltarea stimei de sine si a autoeficacitatii percepute;
  • clarificarea aspiratiilor si scopurilor de cariera, prin analiza produselor activitatilor desfasurate;
  • organizarea realizarilor personale intr-un anumit domeniu (de exemplu, activitate sportiva, cercetare in domeniul fizicii, etc.) sau a realizarilor personale in general;
  • identificarea punctele „tari” care pot fi valorificate in promovarea personala;
  • identificarea modalitatilor de optimizare a abilitatilor academice si profesionale si de imbunatatire a produselor activitatii.

 Tipuri de portofoliu

Scop

Tip de portofoliu

Continut

Utilitate

Sa evidentieze evolutia elevului in dobandirea unei competente sau in cristalizarea intereselor.

portofoliu de dezvoltare

produse din diverse etape ale dezvoltarii elevului care sa scoata in evidenta procesul care a avut loc in dezvoltarea sa (de exemplu: in dezvoltarea intereselor: activitati realizate, carti citite, cursuri alese, certificate obtinute, produse ale muncii, rezultatul inventarelor de interese, etc.) 

§        in cadrul orelor de consiliere si orientare, pentru a urmari progresul in achizitia unor competente

Sa scoata in evidenta nivelul actual de performanta sau interesele actuale ale elevului

portofoliu de performanta

produsele cele mai recente si semnificative privind nivelul de dezvoltare al elevului (de exemplu: in domeniul jurnalistic – articole in revista scolii, reportaje, eseuri, compuneri, etc.)

§        in situatii de concurs pentru o pozitie sau post de munca, intrucat ofera o imagine asupra nivelului de dezvoltare actual al persoanei.

Sa evidentieze realizarile elevului pe o anumita perioada de timp (1-5 ani)

portofoliu de celebrare

realizarile si produsele deosebite ale activitatii elevului in diverse domenii (premii, diplome, nominalizari, recompense, produse deosebite, etc.)

§        in situatii de concurs pentru un post/pozitie

§        in situatii de consiliere, pentru cresterea stimei de sine

Componentele unui portofoliu personal:

  1. a)pagina de introducere, care cuprinde numele persoanei si date de identificare (adresa, varsta, scoala – acestea sunt actualizate atunci cand intervin modificari);
  2. b)o scurta descriere a caracteristicilor personale ale elevului;
  3. c)o sumarizare a continutului portofoliului;
  4. d)produse ale activitatii sale, selectate in functie de scopul portofoliului, insotite de o scurta descriere privind:
  • Ce a invatat din activitatea respectiva?
  • De ce a ales aceasta activitate pentru portofoliu?
  • Ce poate optimiza in activitatea respectiva?
  • Suportul primit in realizarea activitatii (munca in echipa, asistenta din partea invatatoarei, a profesorilor, parintilor, prietenilor)
  • Perioada de timp in care a fost realizata activitatea
  1. e)planuri si scopuri de cariera.

Portofoliul personal se actualizeaza periodic, pentru a reflecta dezvoltarea academica si profesionala a elevului si pentru a ghida stabilirea de noi scopuri in cariera.

 

PORTOFOLIUL PERSONAL

Pentru elev, construirea unui portofoliu personal contribuie la:

  • constientizarea nivelului sau de dezvoltare intr-un domeniu academic sau profesional;
  • constientizarea abilitatilor si a competentelor sale;
  • dezvoltarea stimei de sine si a autoeficacitatii percepute;
  • clarificarea aspiratiilor si scopurilor de cariera, prin analiza produselor activitatilor desfasurate;
  • organizarea realizarilor personale intr-un anumit domeniu (de exemplu, activitate sportiva, cercetare in domeniul fizicii, etc.) sau a realizarilor personale in general;
  • identificarea punctele „tari” care pot fi valorificate in promovarea personala;
  • identificarea modalitatilor de optimizare a abilitatilor academice si profesionale si de imbunatatire a produselor activitatii.

 Tipuri de portofoliu

Scop

Tip de portofoliu

Continut

Utilitate

Sa evidentieze evolutia elevului in dobandirea unei competente sau in cristalizarea intereselor.

portofoliu de dezvoltare

produse din diverse etape ale dezvoltarii elevului care sa scoata in evidenta procesul care a avut loc in dezvoltarea sa (de exemplu: in dezvoltarea intereselor: activitati realizate, carti citite, cursuri alese, certificate obtinute, produse ale muncii, rezultatul inventarelor de interese, etc.) 

§        in cadrul orelor de consiliere si orientare, pentru a urmari progresul in achizitia unor competente

Sa scoata in evidenta nivelul actual de performanta sau interesele actuale ale elevului

portofoliu de performanta

produsele cele mai recente si semnificative privind nivelul de dezvoltare al elevului (de exemplu: in domeniul jurnalistic – articole in revista scolii, reportaje, eseuri, compuneri, etc.)

§        in situatii de concurs pentru o pozitie sau post de munca, intrucat ofera o imagine asupra nivelului de dezvoltare actual al persoanei.

Sa evidentieze realizarile elevului pe o anumita perioada de timp (1-5 ani)

portofoliu de celebrare

realizarile si produsele deosebite ale activitatii elevului in diverse domenii (premii, diplome, nominalizari, recompense, produse deosebite, etc.)

§        in situatii de concurs pentru un post/pozitie

§        in situatii de consiliere, pentru cresterea stimei de sine

Componentele unui portofoliu personal:

  1. a)pagina de introducere, care cuprinde numele persoanei si date de identificare (adresa, varsta, scoala – acestea sunt actualizate atunci cand intervin modificari);
  2. b)o scurta descriere a caracteristicilor personale ale elevului;
  3. c)o sumarizare a continutului portofoliului;
  4. d)produse ale activitatii sale, selectate in functie de scopul portofoliului, insotite de o scurta descriere privind:
  • Ce a invatat din activitatea respectiva?
  • De ce a ales aceasta activitate pentru portofoliu?
  • Ce poate optimiza in activitatea respectiva?
  • Suportul primit in realizarea activitatii (munca in echipa, asistenta din partea invatatoarei, a profesorilor, parintilor, prietenilor)
  • Perioada de timp in care a fost realizata activitatea
  1. e)planuri si scopuri de cariera.

Portofoliul personal se actualizeaza periodic, pentru a reflecta dezvoltarea academica si profesionala a elevului si pentru a ghida stabilirea de noi scopuri in cariera.