Promovarea personala

cuprinde modalitatile prin care o persoana isi sistematizeaza si prezinta informatiile despre abilitatile, interesele, experientele educationale si profesionale proprii, in vederea atingerii unor scopuri de cariera.

Promovarea personala implica atat o componenta instrumentala (tehnicile si instrumentele utilizate pentru atingerea obiectivelor de cariera: CV-ul, scrisoarea de intentie, cartea de vizita si portofoliul personal), cat si o componenta atitudinala (comportamentele si atitudinile pe care le manifesta o persoana in cadrul relatiilor interpersonale, in vederea promovarii personale: comunicarea asertiva, dezvoltarea retelei sociale, pregatirea pentru interviul de angajare).

 Mapa de angajare

Mapa de angajare se refera la toate documentele pe care un candidat le prezinta angajatorului, in vederea sustinerii concursului pentru post. Din continutul mapei de angajare e indicat sa faca parte:

  • curriculum Vitae;
  • scrisoarea de intentie;
  • diplome si certificate care atesta formarea academica si profesionala  relevanta pentru postul vizat (de exemplu, diploma de absolvire, certificatul de competenta lingvistica, certificate de absolvire a altor cursuri sau certificate de participare la diverse activitati practice);
  • scrisori de recomandare;
  • documente personale sau copii ale acestora (certificat de nastere, casatorie, handicap);
  • portofoliul personal, atunci cand este cazul.
  • pentru unele posturi se cere includerea in mapa de angajare a cazierului juridic sau a unor documente care sa ateste starea de sanatate fizica si psihica.

Cartea de vizita

Cartea de vizita este o forma succinta de prezentare grafica a informatiilor si datelor de contact ale unei persoane si cuprinde de obicei:

  • numele si prenumele persoanei;
  • functia sau profesia acesteia;
  • organizatia in care isi desfasoara activitatea;
  • adresa completa;
  • adresa de e-mail;
  • numarul de telefon.

Cartea de vizita reflecta statutul social si nivelul de dezvoltare profesionala al unei persoane si faciliteaza contactul si intretinerea relatiilor sociale si profesionale cu alte persoane, oferind informatiile relevante.