Poem autobiografic

Tema activității: Planificarea carierei

Obiective de învățare: dezvoltarea abilităților de explorare a carierei și de luare a unor decizii de carieră informate

Materiale: foi de hârtie, instrumente de scris, posibilitatea de afișare a lucrărilor.

Procedura:

  1. Activitatea va începe individual, pentru ca la final producțiile individuale să fie discutate cu întreaga clasă.
  2. Li se explică elevilor sarcina de lucru: fiecare va trebui să realizeze un poem autobiografic din 7 versuri, care să aibă următoarea structură (se proiectează structura pe ecran sau se afișează la tablă):
  • Vers 1 – Prenumele
  • Vers 2 – Profesia favorită
  • Vers 3 – Care poate … (scrie ceva important pe care îl vei putea face în profesie)
  • Vers 4 – Care câștigă … (scrie cu aproximație salariul pe care crezi că îl vei avea)
  • Vers 5 – Care știe cum să … (scrie cunoștințele necesare în acea profesie)
  • Vers 6 – Care apreciază … (scrie valorile principale necesare în profesie)
  • VERS 7 – Numele.
  1. Pentru ca elevii să înțeleagă mai bine sarcina, li se poate oferi un exemplu: Maria/O kineto-terapeută/care poate alina durerile/Care câștigă 2500 de lei pe lună/care cunoaște forța, dezvoltarea și structura motorie/care valorizează un loc de muncă vesel/Popescu.
  2. După ce au compus poemele, fiecare elev îl citește în fața cșasei, apoi îl afișează undeva la vedere.
  3. La final, se organizează un vot pentru cea mai interesantă ocupație, toți elevii trecând într-un tor al galeriei pe la fiecare poem afișat.
  4. Discuții finale:
  • Cât de bine știți ce vreți să faceți în viitor și cât de dificil v-a fost să puneți toate aspectele legate de meseria respectivă într-un poem?
  • Cum v-ați simțit când a trebuit să citiți acest poem în fața colegilor voștri?
  • Cât de interesant li s-a părut colegilor poemul vostru?