Poem autobiografic
Tema activității: Planificarea carierei
Obiective de învățare: dezvoltarea abilităților de explorare a carierei și de luare a unor decizii de carieră informate
Materiale: foi de hârtie, instrumente de scris, posibilitatea de afișare a lucrărilor.
Procedura:
- Activitatea va începe individual, pentru ca la final producțiile individuale să fie discutate cu întreaga clasă.
- Li se explică elevilor sarcina de lucru: fiecare va trebui să realizeze un poem autobiografic din 7 versuri, care să aibă următoarea structură (se proiectează structura pe ecran sau se afișează la tablă):
- Vers 1 – Prenumele
- Vers 2 – Profesia favorită
- Vers 3 – Care poate … (scrie ceva important pe care îl vei putea face în profesie)
- Vers 4 – Care câștigă … (scrie cu aproximație salariul pe care crezi că îl vei avea)
- Vers 5 – Care știe cum să … (scrie cunoștințele necesare în acea profesie)
- Vers 6 – Care apreciază … (scrie valorile principale necesare în profesie)
- VERS 7 – Numele.
- Pentru ca elevii să înțeleagă mai bine sarcina, li se poate oferi un exemplu: Maria/O kineto-terapeută/care poate alina durerile/Care câștigă 2500 de lei pe lună/care cunoaște forța, dezvoltarea și structura motorie/care valorizează un loc de muncă vesel/Popescu.
- După ce au compus poemele, fiecare elev îl citește în fața cșasei, apoi îl afișează undeva la vedere.
- La final, se organizează un vot pentru cea mai interesantă ocupație, toți elevii trecând într-un tor al galeriei pe la fiecare poem afișat.
- Discuții finale:
- Cât de bine știți ce vreți să faceți în viitor și cât de dificil v-a fost să puneți toate aspectele legate de meseria respectivă într-un poem?
- Cum v-ați simțit când a trebuit să citiți acest poem în fața colegilor voștri?
- Cât de interesant li s-a părut colegilor poemul vostru?