VALOAREA MUNCII

Standad A: Elevii vor dobândi abilități de investigare a lumii muncii în relație cu autocunoașterea și abilitățile de luare a deciziilor informate privind cariera

Standard B: Elevii vor aplica strategii de îndeplinire cu succes și satisfacție a scopurilor profesionale

Standard C: Elevii vor înțelege relația dintre caracteristicile personale, educație, pregatire profesională și lumea muncii.

Scop: Să afle faptul că recompensarea muncii nu este întotdeauna egală cu valoarea unui anumit serviciu furnizat de către angajat.

Obiectiv: Elevii vor fi capabili să indice ocupațiile care li se par cele mai valoroase și/sau care li se par că ar trebui să fie mai bine recompensate pentru munca prestată.

Materiale: creioane, hârtie, tablă și cretă

Introducere: Dați-le elevilor o listă cu locuri de muncă și servicii, inclusiv profesor, ofițer de poliție, gunoier, sportiv profesionist, pompier, secretară, programator, medic, scriitor, șofer de autobuz sau de taxi, cântăreț de rock, etc

Activități: Cereți elevilor să ierarhizeze locurile de muncă în funcție de suma pe care consideră că ar merita-o, de la cel mai mic la cel mai mare salariu.

Discuții: Cereți elevilor să își compare listele și dezbateți motivele pentru care au realizat ierarhizarea în modul respectiv.

Încheiere: Discutați cu elevii diferențele dintre valoarea economică a unui loc de muncă(cu alte cuvinte, salariul pentru un post stabilit de principiile economice ale cererii și ofertei) și despre valoarea socială a lui( altfel spus, măsura în care acel loc de muncă își aduce contribuția în societate și în viața altora).

Timp necesar: 30 de minute

Evaluare/Sarcină de lucru: Fiecare participant va fi capabil să enumere trei locuri de muncă având valoare economică ridicată(cele bine plătite, însă care nu își aduc neapărat contribuția la nivelul societății, cum ar fi sportiv sau artist). Fiecare participant va fi capabil să enumere trei locuri de muncă având valoare socială ridicată(cele care contribuie la progresul societății)