CINE SUNT?

Standard A: Elevii vor dobândi abilități de investigare a lumii muncii în relație cu autocunoașterea și abilitățile de luare a deciziilor informate privind cariera.

Standard B: Elevii vor aplica strategii de îndeplinire cu succes și satisfacție a scopurilor profesionale

Standard C: Elevii vor înțelege relația dintre caracteristicile personale, educație, pregătire profesională și lumea muncii.

Scop: Să-i ajute pe elevi să afle mai multe despre ei înșiși și despre fiecare membru al grupului

Obiectiv: Elevii vor avea un nivel mai ridicat de înțelegere cu privire la ceea ce  îi diferențiază într-un mod unic și, de asemenea, cu privire la câteva similitudini între ei.

Materiale: bolduri, cartonașe, de 10 x 15 cm, pentru fiecare elev

Introducere: Spuneți elevilor ”vom afla mai multe despre cine suntem. Este important să te înțelegi și să înțelegi ce a influențat ceea ce ești astăzi. Activitatea cu care vom începe reprezintă o modalitate excelentă de a ne reaminti care sunt lucrurile unice pentru fiecare dintre noi și de a ne ajuta să acceptăm ceea ce îi face pe alții diferiți.”

Activități: înmânați-i fiecărui elev câte un cartonaș și citiți-le următoarele istrucțiuni:

  1. Scrieți-vă cu litere mari numele în centrul cartonașului. Scrieți suficient de mare pentru ca alte persoane să poată să citească.
  2. În colțul din stânga sus, scrieți sau puneți un simbol pentru:
  3. Locul în care v-ați născut
  4. Un loc preferat pe care v-ar plăcea să il vizitați în vacanță
  5. În colțil dindreapta sus, puneți un simbol sau scrieți cuvinte care ilustrează ceva ce vă place să faceți ca să vă simțiți bine
  6. În colțul din stânga jos, scrieți 3 cuvinte pe care cel mai bun prieten al vostru ar putea să le folosească pentru a vă descrie atunci când nu sunteți de față
  7. În colțul din dreapta jos, descrieți o caracteristică, pe care o apreciați și o prețuiți, a culturii căreia aparțineți.
  8. În final, puneți undeva pe cartonaș un alt simbol care spune ceva despre ceea ce vă doriți cu adevărat să faceți în viitor.

După ce ați completat cartonașul ”cine sunt” cereți elevilor să își prindă cartonașul de partea din față a tricoului sau cămășii. Cereți-le apoi să găsească o persoană pe care nu o cunosc prea bine, de

           
           
 
 


                 COLEGIUL NAȚIONAL

                  ”AUREL VLAICU”

                   ORĂȘTIE                                                               

                                                                      2016-1-RO01-KA219-024771_1

 

preferat de alt sex sau din altă cultură, cu care să facă pereche. Timp de 10 minute, fiecare pereche ar trebui să se intervieveze reciproc în legătură cu informațiile de pe cartonaș.

Discuții: Formați un cerc mare din perechi care stau împreună. Fiecare pereche va face pe rând un pas în față și elevii se vor prezenta reciproc grupului. După aceea, cereți elevilor să spună câte un lucru pe care l-au aflat despre un elev și ce le-ar plăcea să știe mai mult despre acel aspect.

Încheiere: Cereți-le elevilor să poarte cartonașele cu nume pe parcursul următoarelor ședințe, până când fiecare îi cunoște pe toți ceilalți.

Timp necesar: 1 oră

Evaluare/Sarcină de lucru: Cereți-le elevilor să continue activitatea, instruindu-i să afle mai multe despre o persoană din grup.